| |
| |
|
Nákupčí v průmyslovém podniku
PAPOUŠKOVÁ, Jana
Nákup představuje jednu ze základních podnikových funkcí, a to bez ohledu na to, zda jde o podnik výrobní, obchodní nebo ve službách. Nákupčí podniku je proto nezbytný pro jakýkoliv podnik. Cílem této bakalářské práce je zhodnocení činností nákupčího v podniku SINOP SMP s. r. o. a navrhnutí změn pro lepší efektivitu nákupního oddělení v podniku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.Teoretická část je zaměřena na popis trhu organizací, definici nákupu a nákupního oddělení.Praktická část zkoumá, jak efektivně funguje nákupní oddělení v podniku. Zvláště vedení nákupního oddělení, zda je komunikace mezi pracovníky bez problémů, jak se řeší reklamace materiálu nebo zboží a jak probíhá výběr dodavatele. Cílem této části je řízený hloubkový rozhovor s vedením nákupního oddělení a dalšími členy a případové studie na průběh výběru dodavatele a řešení reklamace materiálu nebo zboží.
|
|
Optimalizace sourcingu v konkrétní frimě
Spejchal, Luděk ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Dudová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce je detailní pohled na průběh a způsob řízení veškerých sourcingových aktivit ve společnosti Thermo Fisher Scientific. Centrem zájmu je česká pobočka společnosti situovaná v Mukařově, ve které mimo výrobu dochází k sourcingu jak pro vlastní potřeby (kdy má ve většině případů v rukou rozhodovací pravomoc), tak pro celou společnost globálně (kdy funguje pouze jako prostředník hledající obchodní partnery, rozhodovací pravomoce jí však nepřísluší). Hlavním přínosem práce je porovnání obou variant, detailní průzkum a popis všech činností, které by pomohly globální sourcing optimalizovat. Zjistil jsem, že veškeré optimalizace spočívají především ve zlepšení komunikace mezi všemi nákupčími a technology v rámci celé společnosti. Na základě toho jsem navrhl šablony dokumentů, se kterými by nákupčí měli pracovat, databázi dodavatelů a informační server. Výsledkem práce je návrh procesu, který by měl přispět k optimalizaci outsourcovaných projektů.
|